Kek ama Tencerede


İnsanoğlu doymak bilmiyor. Her Allah'n günü bir defa da kesmez üç beş kere illa yiyecek. İşte Esra kulunuz da evin gelenekselleşmiş tatlarına kısa bir ara vermek üzere mutfağa girip icat çıkardı. Evvela kekimizin yaş pastaya geçiş sürecinde bana çok katkısı bulunan ocağımıza huzurlarınızda teşekkür etmek istiyorum. Bu kıvancı sana borçluyum canım benim. (hala fırın alamamış züğürdün kıvırtması) Geçen sene birkaç defa bu tencerede yapılan kekin fincan versiyonlarını denemiştim lakin sanki tatsız gelmişti. Bu kez klasik tarifi değiştirdim, içinde üzerinde değil, kek hamurunda bir paket muzlu puding bulunduğundan sarımtırak bir rengi var. Uyarayım baştan. Pandispanya formu için daha geniş bir kap kullandım bir de.







Adını PACman kek koydum, bırak öyle kalsın.


Malzemeler:

Keki içun,

2 yumurta
1 paket muzlu puding (markası Daphne idi)
2 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı un,
1 kabartma tozu

İlk dörtteki malzemeyi bildiğin çatalla çırptım. Şöyle bir baktım. Şekerin eridiğine kani olunca un eklediğim kabartma tozunu elekle ekledim. Bu kez fazla hırpalamamaya gayret gösterdim ki havası kaçmasın. İçini yağladığım emaye saklama kabının içine döktüm. Daha büyük bir tencereye oturttum. Kekin içine su kaçırmamaya dikkat ederek kabın yarısına gelecek kadar su koydum. Ben marideki kekin keyfi yerine gelsin diye suyunun ısınması gerekiyordu. Çakmağı çaktım. Kek saunasında yalnızdı ve karanlıktaydı. Tencerenin kapağına çıkarken kurulansın diye havlu sıkıştırdım. !!! Dikkat !!! Tencerenin hava almaması lazım. Bunun için kapağının sıkıca kapatacağız ve içerideki nemin kekin üzerine damlamaması için kapağı hiç açmayacağız. Tencere ile kapağın arasına havlu sıkıştıracağız. Yetiyor mu? Basınçla kapak havalara girebilir. Ben Tupperware'in karıştırma kabını ters çevirip kapağı tencereye iyice sıkıştırdım. Kapak akıllı olsun.!!!

Kaynadığının tıkırtısını duyduğumuzda saatlerimizi 25 dakikaya ayarlayacağız ve ocağın en küçük gözünde en kısıkla en yüksek ayarın arasında bırakacağız. Süre sonunda kapağı açmadan 20 dakika daha bekledikten sonra, sabrın sonu selamet diyerek ne yaptığımıza bakacağız. Bu aşamada eğer sonuç hüsransa bana kızmayın, yine deneyin, yine yenilin. Başka sitelerdeki tariflere bakın. Esra sen ne anlarsın, gittim bak şu blogtaki tarifi yaptım seninkine bin basar demeyin. Ben de özgür bir girişimciyim nihayetinde.

Bir defasında benimkinin üstü puf diye kabarmıştı ama kolay çıksın diye kabın dibine iki kat yağlı kağıt koymamın neticesinde alt katı sel götüren bir kek ortaya çıkmıştı. Keki o sulu kısmıyla iyice karıştırıp toparlaklar yapıp pişirdim. O versiyonda kek kakaoluydu ve minik bownielerim şahane olmuştu. Nerden nereye.

Ay nasıl uzattım lafı, işte bu arkadaşı banyo sonrası dinlendiriyoruz. Soğusun kendine gelsin, ortadan ikiye ayıracağız. Bu pişirme yönteminin avantajı pasta yaparken kuruluk gitsin diye yaptığımız pandispanya ıslatma işlemine ihtiyaç duymaması, çünkü kendisi bir hayli nemli bir kek oluyor.


İç Dış Kaplaması:

1 adet kakaolu puding
Meyve, damla çikolata
2 kupa süt

Kakaolu puding 750 ml süt ile yapılıyor normalde ama ben daha sürülebilir bir kıvam istediğimden iki kupa süt koyup pişirdim, sıvadım, içine ve üstüne ananas koydum. Tembellik etmeyenler kuvertur çikolata ile ganaj yapıp sürebilir. Dışına krem şantiyle pıtı pıtılar yapılabilir. Konsepte uysun diye muz da konursa olur. Afiyetle.

11 yorum :

Adsız dedi ki...

Esraaa harikaa görünüyor :) Annem çok yapardı önceden tencere kekini bunun için tenceremizde vardı :)))

Fincan keki de var bende onu duyunca şok olmuştum nasıl yani diye yaptımm cidden oluyormuş :)
Ellerine sağlık :)

Esra Rebele dedi ki...

Sağ ol canım. =)

sarkaç dedi ki...

Eskiden fırın mı vardı? Özel kek tencereleri vardı, altında odun külü konan özel bölümü olan. Yavaş yavaş pişerdi tencerede kekler böyle. Ama tabi bu zamanda külü nerede bulacaksın. Mecburen ben-mari olacak. Eline sağlık. Fırınsız da oluyormuş pekala, Packman'a bayıldım.

Esra Rebele dedi ki...

Teşekkür ederim Sarkaç. =)

reyhandan dedi ki...

ellerine sağlık hiç denemedim tencerede kek ama ilk fırsatta inş. banada beklerim SELAMETLE...

Esra Rebele dedi ki...

Teşekkür ederim Reyhan. Gelirim hemen. =)

Adsız dedi ki...

mimin varr canımm keki kap gel :) çaylar benden :))

http://tesetturasktir.blogspot.com/2011/01/kisisel-mim.html

Esra Rebele dedi ki...

Oldu. =)

xcelis dedi ki...

Wuwwww süpper bir kek Anlatışına bayıldım :D:D Muza da pek severim hem puding olarak hem kendini kullanmışsınız çok güzel olmuş Yapan elleriniz dert görmesin

Unknown dedi ki...

selam Esra kardeşim
ellerine sağlık kek çok güzel kabarmış ve nefis bir pastaya dönüşmüş bile maşaallah fırınla herkes yapar marifet fırınsız yapabilmek de annelerimiz gibi:)
eskiden kek tenceresinde yapardık misss gibide olurdu
şimdilerde yok o tencerelerden
ablam düdüklü tencerede yapardı muhteşem pastalar çıkarırdı ortaya
fincanlarda yapanlarda var eeee hanımlar hamarat olunca elimizden uçan kaçan kurtulamıyor vesselam:)))
sevgiler

Esra Rebele dedi ki...

xcelis, papatya68,


Eksik olmayın, teşekkür ederim. Aleykümselam. =)

 

Blogroll

sardunya, yasemin, zeytin, jacobinia, lonicera, hydrangea