Göz egzersizleri / Bates Metodu / Palming / Hidroterapi


Hayatını sadeleştirmeye çalışan biri olarak, hayatıma yeni giren enstrümanları(gözlük-lens) esefle kınıyorken bazı bilgiler edindim. İşe yarayıp yaramaması konusunda pek bilgim yok. Fakat insan isterse bir bardak su bile onun için şifa kaynağı olabilir diye bir felsefeye sahip olduğumdan bu teknikleri uygulamak bana zül gelmedi. Üstelik Aldous Huxley, Bates teknikleriyle gözlüklerine veda eden ünlülerden biriymiş. The Art of Seeing ise bu deneyimlerle alakalı kitabının adı.

Bates Metodu / William Bates

20. yy başlarında göz cerrahı W. Bates, göz bozukluklarının tedavisi için gözlüğün uygun bir seçim olamayacağını düşünüyordu. Ona göre görme kusurları göz lensinden değil göz kaslarının zayıflığından ya da görmeyi unutmaktan kaynaklanıyordu. İnsanlar için görmek özel çaba gerektiren bir yeti olamazdı, bebekler bir şeyi görmek için gözlerini kısma ihtiyacı duymazlardı. Görme kusurları önce zihinsel süreçlerin etkisindedir. Baskı altındaki insanlar iyi görememeye başlar. Yani sadece stres yüzünden daha az görme eğilimine girmiş olabiliriz. Bates teknikleriyle görmeyi yeniden öğrenmemiz gerekir.

Henüz Bates'in, Perfect Sight Without Glasses adlı kitabını okumadım. Nette, Youtube'da bulduklarımdan derlediklerim ise şöyle:

*Teknikler uygulanırken lens, gözlük takmıyoruz. Uygulamaya devam etmek istiyorsak bir numara düşük gözlük veya lens kullanmak gerekiyor. Yoksa gelişim sağlanamaz.

-Palming

Avuçlamak anlamına geliyor. Önce dik oturabileceğin bir yerde, bir masa başında kaslarını gevşeterek otur. Omurganı düzleştir. Ellerini 20-30 sn birbirine sürterek ısıt. Isınan ellerinle vücudunu, boynunu sıvazla. Rahatla. Tekrar ellerini ısıt. Dirseklerini masaya dayayarak yorulmasını engelle. Gözlerini iki elinle kapat. Ellerin birbiri üstüne değsin. Tıpkı kelebeğin kanadı gibi kapladığın gözlerine koyu bir karanlık sağla. Hiç ışık girmediğinden emin olduğunda gözlerini kapat. Ellerin pamuk gibi yumuşak olsun ve gözüne, yüz kemiklerine baskı yapmasın. Bu esnada dünyanın karanlıktan ibaret olduğunu düşün. Ağaçlar, çiçekler, insanlar, yürüyen karanlıklar... Sonra yerde uzanmış bir sekiz düşün. Gözlerinle sekizi takip et. Bu siyah sekizi göz hareketlerinle bir kaç defa yeniden çiz. Sonra ellerini gözlerinin üstünden kaldır. Gözlerin bir iki dakika daha kapalı kalsın. Ardından gözlerini aç. Etrafını seyret. Bebek bakışlarıyla seyret. Puslu ya da buğulu olmasına takılma. Yalnızca seyret. Çok rahatlayacağından eminim.




-Hidroterapi

Adı üstünde su terapisi. İki ufak havlu, sıcak ve soğuk dolu iki kap. Sıcaklık ellerini yakmayacak kadar olsun. Soğuk su için buz küpleri, akü kullanabilirsin. Önce havluları kapların içinde iyice ıslat. Önce sıcak olanı güzelce sık ve elmacık kemiklerini kapatacak biçimde gözlerinin üstünü kapat. 30 saniye boyunca derin nefesler alarak rahatla. Ardından 30 saniye de soğuk suya batırılmış havluyla gözlerini kapat. Bastırmak yok. Bu devinimi 5 dakika sürecek kadar tekrar et. Yani her havlu ile 5 sefer olmak üzere terapiyi sürdür. Ardından yüzünü kurularken göz çevrene hafif hafif masaj yap. Etrafı yine bebeksi gözlerle seyret. Günde iki defa yapılabilir. Yaptıklarım içinde beni en rahatlatan uygulama bu oldu. Sen de seveceksin.



-Yakına ve uzağa odaklanma egzersizi. Dış mekanda daha rahat yapılıyor. Fakat deli muamelesi görmemek için tenha yerler ideal. Evinde rahat edeceksen evde yap. Ayakta dururken sağ el ile sağ gözü kapat ve sol başparmağı göz hizasında kaldır. Fonda ise odaklanacağın ikinci bir hedef belirle, bir binanın tepesi ya da dağın zirvesi vs. Önce parmağına bak ve 10'a kadar say. Bitince hemen ardındaki ikinci hedefine odaklan ve 10'e kadar say. Birinciye odaklanırken ikinciyi çift göreceksin. Bu kez solu solla kapat ve sağ parmağa bak, tekrar dağ... şeklinde 15 defa bu devrimi yap. Sonra iki gözle birden aynı işlemi bu kez 20 defa yap. Bittiğinde palming yaparak gözlerini dinlendirmeyi ihmal etme.

-Swing
Sallanma. Önce bir nesneye odaklan. Mesela ben masanın üstündeki vazoya odaklandım. Gözlerin vazoya odaklanmışken vücudunu sağa sola döndür. 100'e kadar say. Bir de bunun uzun versiyonu var. O da youtube videosunda daha detaylı olarak görünüyor. Başlangıçta gözler açıkken sallanıyorsun. Nesneleri takip ederek. Yine yumuşak, görmeye odaklanmaya çalışmadan etrafını seyrediyorsun. Sonra gözlerini kapatıp seyrettiğin nesneleri karanlıkta görmeye çalışıyorsun. Yeniden gözlerini açıp bu kez parmağını takip ederek sallanıyorsun. Sonra iki parmağını ve kollarını hedefe alarak sallanıyorsun. Bunları 10'a kadar sayarak tamamlıyorsun. Finale doğru kollarını daha yavaş sallamaya, dereceli olarak hızını düşürmeye çalışıyorsun. Günde 2-3 defa 5-6 dklık seanslarla yapılabilir.

-Sunning

Güneşlenmek. Özellikle gözün ışığa karşı hassas ise gözlerini güçlendirmeyi hedefleyen bir egzersiz. Öncelikle güneşin fazla dik olmadığı, 9-16 saatleri öncesi ve sonrasında güneşi karşına al. Gözlerini kapat. Başını ve boynunu sağa sola döndürerek güneşlen. Bu hareketleri yaparken boynunu zorlama, yumuşak, hassas olmaya gayret et. Zihninde dünyanın renklerini, şekillerin keskinliğini ve onları ne kadar net görebileceğini düşün. 1-5 dakika arası yapman yeterli. Sonrasında palming yaparak gözlerini rahatlat.

 -Göz kırpmak önemli. Gözlerini kırparken bunu, kelebeğin kanat çırpışı gibi kadifemsi ve hafif bir biçimde yapmalısın.

-Herhangi bir nesneye bakarken bütüne değil de detaylara odaklanarak bakmalısın. Bütüne bakmak gözü yorar. Oysa detaylar gözün odaklanma kabiliyetini arttırır. Ufak yazıları okumak göz kaslarının güçlendiren bir etmendir. Gördüğün her türlü prospektüsü, deterjan üstü yazısını oku.

-Renk terapisi. Her gün bir renge odaklanarak gör. Nesneyi değil rengi görmeye çalış.

-Bu göz yogası diye adlandırılan bir uygulama. Karanlıkta görmeye çalışmak. Kafanda kurgulamak gibi değil basbayağı görmeye çalışacaksın. Önce karanlık bir odada bir mum ışığına odaklan. Gözünü kırpmadan ama çok zorlanmadan da ne kadar bakabilirsen, yarım veya bir dakika, göz kırpma ihtiyacı hissedene dek muma bak. Gözlerin yaşarmaya başladığında  ya da göz kırpma ihtiyacı hissettiğinde gözünü kapat. Ve mum ışığının nasıl olduğunu karanlığına yansıt. Her detayını karanlığa işle. Haresindeki maviliği, titreyişini, turuncusunun parlak enerjisini. Bir ressam gibi gözlerinle mumu çiz.

-Android uygulaması eye trainer da benzer tekniklerle geliştirilmiş.

Bunları yaparken önemli olan gözü yormadan, zorlamadan yapmak. Yoksa baş ağrısı çekebilirsin. Bir günde derece düşürmek mümkün değil, bunu zamana yay. Bir ay, iki ay sonra derecen düşerse sakın şaşırma. Şifayı veren Allah'tır. Şifaya giden yolları aramak da bizim işimiz. Rabbim gözümüze, gönlümüze nurunu yaysın.



13 yorum :

Vedat TÜREOĞLU dedi ki...

Öncelikle Herkese Merhaba Arkadaşlar Egzersizlerin Faydasını Gören Bir Kişi Olarak Diğer İnsanlara İlham Kaynağı Olabilmek İçin Bu Yorumu Diğer Sayfalardaki Bates Metodu Göz Egzersizleri Başlıklarının Altınada Bırakacağım, Tarih: 25 Mart 2017 Cumartesi.
Ben Bates Metoduyla Çalışıp Başarılı Sonuç Almış Bir Kişiyim, Fakat Benim Zamanımda Türkiyede Neredeyse Hiç Ama Hiç Bilinmiyordu, Bugün İzin Günümde Aklıma Geldi Bates Metodu Diye Arattım Ve Metodun Güncellik Durumuna Baktım. Sonuçlar Beni Pek Mutlu Etmedi Fakat Haala Azınlık Bir Toplum Tarafındanda Olsa Bilinmesi Beni Mutlu Etti. Ben Bu Metodu Kendi Çapımda Yaymaya Çalışan Bir Kişi Olarak Başarılı Olan Her Kişi İçin Ayrıca Seviniyorum.
Ben Pilot Subaylık Hayali Olan Birisiydim Bunun İçinde Hava Harp Okulu Okumam Gerekiyordu Ve Göz Numaram Çok Yüksek Olduğu İçin Bu İmkansızdı Hava Harp Okulu 2 Gözün Toplamı Olarak En Fazla 0.50 Bozukluğu Alıyordu, Ayrıca Okul Lazer Ameliyatlı Adaylarıda Kabul Etmediği İçin Hiçbir Çarem Yoktu. Neyse Fazla Uzatmıyayım Bates Metodu Göz Egzersizleriyle Tanıştım Ve Hemen Uygulamaya Başladım Egzersize Başlamadan Önceki Göz Numaram: SAĞ GÖZ: 2.25 Numara Astigmat, 1.50 Numara Hipermetrop – SOL GÖZ: 2.50 Numara Astigmat, 1.25 Numara Miyop (2 Gözümün Toplam Numarası 7.50). Tam 14 Ay Boyunca Hiçbir Gün Aksatmadan İstikrarlı Bir Şekilde Egzersizlerimi Yaptım, Ayda Ortalama Olarak 0.50lik Bir Düşüş Yaşadım Ve 14 Ayın Sonunda Gözlerimin Numarası 2 Göz Toplamı 0.50 Düzeyine İndi, e Tabikide Bunun İçin Profesyonel Yardım Aldım Bunu Meslek Olarak Yapan Uzmanlar Var Toplanma Günlerinde Gidiyorsunuz Nasıl Yapacağınızı Daha İyi Anlıyorsunuz Ulaşmak İsteyenler Olursa Linkler Yarımcı Olur [Bunun İçin Bir Miktar Ücrette Ödedim Bu Arada]: https://www.facebook.com/eyefitturkey/?fref=ts – https://www.eyefitturkey.com/
Bu Ara Amacımada Ulaştım Üniversite Ara Sınıf Alımlarından Mülakatları Ve Sağlık Taraması Çerçevesinde Yapılan GÖZ ÖLÇÜMÜNDEN KIL PAYIDA OLSA :) GEÇEREK HAVA HARP OKULU’na Girdim Askeri Pilot Olacağım Bunlarda 1,5 Ay Önceki Yemin Törenimizden Fotoğraflar: http://www.hho.edu.tr/Galeri/Torenler.aspx – http://egitimvekariyergunleri.com/hnc/kullanici_dosyalar/images/hava%20harp%20okulu.png Ufuk Bey Sağolsun Onun Sayesinde Bunlar :)

Dipnot: Bu Arada Arkadaşlar Bunu Sona Eklemek İstedim Ben Bu Egzersizleri İnternetten Bakıp Direk Kendi Başıma Değil, Bu İşi Meslek Olarak Yapan Ve Yıllarca Bu İşle Uğraşmış Profesyonel Kişilerden Aldığım Dersler İle Yaptım. İnternet Sitelerine Veyada Facebook Sayfalarına Mesaj Atıp Durumunuzu Anlatıyorsunuz [(https://www.facebook.com/eyefitturkey/?fref=ts) - (https://www.eyefitturkey.com/)], Ona Göre Size Bir Sonraki Egzersiz Eğitim Gününü Söylüyorlar. O Gün Gidiyorsunuz Yaklaşık 6 Saatlik Uzun Ve Ayrıntılı Bir Eğitimden Sonra 1 Ay Sonra Tekrar Buluşmak Üzere Evinize Gönderiliyorsunuz, Egzersizleri Evde Yapıyorsunuz. Düzenli, Disiplinli Ve Doğru Egzersiz İle Normal Bir Bünyedeki İnsan Ayda Ortalama Olarak 0.50 İla 0.75 Numara Arası Düşüş Yaşayabiliyor (2 Gözün Toplamı Olarak).

Adsız dedi ki...

Odaklanırken nesneleri çift göremiyorum

Adsız dedi ki...

Faydasını gördünüz mü yoksa zaman kaybı mi

Esra Rebele dedi ki...

Zaman kaybı değil düzenli olarak uzun süre yapamasam da 2 den 1.75'e düşürdüm.

Unknown dedi ki...

2 sorun var:
1-)bunları yaptıktan sonra gözlük takabilirmiyim yada bütün gün gözlüksüzmü gezeceğim
2-)bunları yaptıktan sonra televizyon,telefon gibi şeylerle ilgilenebilirmişim?

Unknown dedi ki...

Ayrıca 1 numara düşük lens veya gözlük derken ? Anlamadım

Esra Rebele dedi ki...

2 numara gözlük kullanıyorsanız 1 numara kullanın yani göz tembelleşmeden tedavi olmanız gerek.

Esra Rebele dedi ki...

Evet gözlük kullanacaksanız bir numara düşük olanı kullanacaksınız.

Adsız dedi ki...

Palmingi ne kadar süre yapmak gerekiyor ya da siz ne kadar yapıyordunuz?

Esra Rebele dedi ki...

bunu çok önceden yaptığım için detaylar net olarak aklımda değil. ben süre ile iş yapmam genelde. kafama göre yani rahatlama hissedince bıraktım muhtemelen.

BYY dedi ki...

Dostum gözümde miyop ve astigmat var ama gözlük kullanmadan rahatım 1 numara düşük demişsin ama hiç kullanmasak olurmu çünkü insan vucudu rutini sever bates in 1 numara düşük takın demesinin sebebi vücud daha düşük derece gözlükle görmeye alışsın yani uzun lafın kiskıs gözlük hiç takmasak olurmu

Esra Rebele dedi ki...

olur tabi ki.

Unknown dedi ki...

Sağ gözüm -025 sol gözüm -050 sağ miyop sol astigmat

 

Blogroll

sardunya, yasemin, zeytin, jacobinia, lonicera, hydrangea