Rehavet & Rehavet


Kış aylarının etkisini hissettirdiği zamanlarda aldığım soğuğun yıprattığı bünyem birkaç zamandır kendine gelemedi. Bu nedenle pek yazamadım haliyle. Yazınca ne oluyorsa. =) Ne bileyim neredeyse yüz kişi takip ediyor görünüyor, bu da ister istemez insana sorumluluk yüklüyor. İşe yarar bir şeyler yapayım hiç değilse diyorum.

Bir şeyin yararlılığı onu nitelikli kılar değil mi? Niteliği olmayan şeyin faydasından bahsedemeyiz. Fakat ben, insanın bilmediği veya uydurduğu kelimeler bütünüyle konuşmasının dahi beyin fonksiyonlarını iyileştirdiğine dair bir şeyler okuduğumu hatırlıyorum. Bunamanın önüne geçmek için kafiymiş. Aynı konu vesilesiyle fikir yürütüp, Arapça bilmeden Kuran okuyan insanların nasıl şifa kazandığına dair ufak aklımla bir yorumda bulunmuştum, kendi kendime.

Vücut sağlığı için doğru nefesin öneminden bahseder oldu tıp otoriteleri. Sesli şekilde Kuran okurken, ayet veya dua zikrederken mecburen alıp verdiğimiz nefeslerin de fiziki yapımıza faydası var mıdır ki diye düşündüm. Hikmetinden sual olunmaz. Sağlam kafanın sağlam vücuttan çıkması tezine binaen önemli konular bunlar. Ben biraz daha düşüneyim, gelirim. =)

3 yorum :

Hamarat Hatun dedi ki...

geçmiş olsun canım.Malesef mikropların sevdiği ılık hava yüzünden her kes hasta

filan nisa dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Esra Rebele dedi ki...

Allah razı olsun canlar. =)

 

Blogroll

sardunya, yasemin, zeytin, jacobinia, lonicera, hydrangea